10 טעויות נפוצות של בעלי עסקים - Dun & Bradstreet
הגנה עסקית
צמיחה עסקית
03.09.18

10 טעויות נפוצות של בעלי עסקים

דן אנד ברדסטריט

מהן 10 השגיאות הנפוצות של בעלי עסקים ומאילו טעויות יש להימנע?

טעויות נפוצות של בעלי עסקים

יזמים ואנשי עסקים חייבים ללמוד מטעויות של אחרים כדי להצליח ולנווט את העסק שלהם למקום הנכון.

חשוב לזכור כי מטרת העסק היא להרוויח, אך כדי לגרום לעסק להרוויח יש ליישם כלי ניהול מתקדמים ויעילים, לכתוב תוכנית עסקית, להימנע מטעויות נפוצות בניהול העסק, לעקוב אחרי תזרים המזומנים ולהיעזר באנשי מקצוע מיומנים כגון יועץ עסקי, רואה חשבון, יועץ מס, עורך דין ומומחה לשיווק.

מאיזה טעויות נפוצות יש להימנע?

מדי שנה נסגרים בישראל עשרות אלפי עסקים, ביניהם עסקים קטנים רבים שלא צלחו את שנתם הראשונה. אמנם, יש סיבות רבות מדוע עסק מסוים לא הצליח, אך אם היזמים היו נמנעים מהטעויות הנפוצות, רבים מהם היו יכולים להמשיך לנהל את העסק וליהנות מרווחים נאים. לפניכם 10 טעויות נפוצות של בעלי עסקים בארץ ובעולם, אם תלמדו מניסיונם של אחרים תוכלו למזער סיכונים בעסק ולהצליח בגדול.

כתיבת תוכנית עסקית 

תוכנית עסקית מתווה את הדרך עבור היזם, אין לוותר עליה ומומלץ לכתוב אותה בעזרת אנשי מקצוע מנוסים.

כדאי לדעת כי תוכנית עסקית נחוצה גם לבדיקת כדאיות כלכלית, לניהול תזרים מזומנים נכון ולצורך גיוס הלוואות, משקיעים ועוד.

לקיחת הלוואות 

עסקים רבים נוטלים הלוואות ללא סקר שוק ובדיקה מעמיקה. הלוואות לעסק מיועדות להשקעה ולהתרחבות ולא כדי לסגור חובות לספקים ולרשויות השונות או כדי לשלם לעובדים שכר גבוה יותר.

הלוואה לעסק היא כמו חמצן לנשימה, אך יש לעשות שימוש נכון ואפקטיבי בכסף כדי לגרום לצמיחת העסק ולשיפור ברווחים.

בדיקת רווחיות 

בעלי עסקים רבים אינם יודעים כיצד לחשב רווחיות בעסק, ולרוב הם מסתמכים על שורת הרווח בטבלאות האקסל של רואה החשבון של החברה.

עם זאת, לחישוב נכון של רווחיות העסק יש להסתמך על נתונים אחרים, בדיקת הרווחיות חשובה עבור בעל העסק כדי לבדוק האם ניתן לקצץ בעלויות הייצור, לשפר תהליכי עבודה, לחסוך בעלויות וכדי להיערך לקראת שינויים צפויים בשוק.

בעיות בתמחור 

תמחור הוא נושא מרכזי בניהול העסק, יש לקבוע מחירי מוצרים ושירותים על בסיס נתוני אמת ובהתאמה למחירים הממוצעים בשוק.

צמיחה מהירה מדי

כל עסק מעוניין לצמוח ולהתרחב, אך צמיחה מהירה מדי עלולה לגרום לקריסת העסק בגלל סחרור בהוצאות השוטפות והשקעה לא נכונה.

לקוח גדול 

עסקים רבים נשענים על לקוח גדול ומרכזי, זו בעיה ידועה העלולה לגרום לעסק קשיים רבים.

העסק אינו יכול לספק שירות ללקוח מרכזי אחד, מאחר וכל איחור בתשלומים גורם להוצאות יקרות עבור העסק עד לכדי סכנת סגירה.

זיהוי סימני אזהרה 

בעלי העסק חייבים לקרוא את המפה הגדולה ולגלות בזמן סימנים המעידים על מיתון, משבר כלכלי, קיטון בהזמנות, שינוי בהרגלי הצריכה של הלקוחות וכדומה.

שירות לקוחות 

העסק יכול להציע מוצר או שירות מנצח, אך ללא לקוחות הוא אינו יכול לשרוד ולהרוויח. לכן, יש להציב את נושא שירות הלקוחות בראש סדרי העדיפויות וחשוב לספק ללקוחות שירות ברמה גבוהה.

שירות מעולה תורם למיתוג העסק ולגידול בלקוחות, בעוד עסק שאינו מספק שירות נאות צפוי לסבול מנטישת לקוחות ומקשיים רבים.

ניהול ריכוזי 

ניהול ריכוזי עלול לגרום לקשיים בניהול ובתפעול העסק, לכן חשוב להאציל סמכויות ולאפשר לעובדים לקחת אחריות.

כוח אדם מיותר 

עלויות השכר של העובדים מהוות חלק נכבד בהוצאות השוטפות של העסק, חשוב לבדוק את מצבת כוח האדם ולבחון האם יש עובדים מיותרים או כיצד לצמצם שעות בעבודה בלי לפגוע בתפוקה, כדי לשפר רווחיות וביצועים.

מעוניינים לקדם את העסק שלכם? לחצו כאן >>

אודות אופיר שמואל לכל הכתבות מאת אופיר שמואל
בנוסף אולי יעניין אותך גם
נשמח להכיר מקרוב ולעזור גם לעסק שלך לצמוח
077-7298003
יצירת קשר

מלאו את הפרטים ומומחי דן אנד ברדסטריט
ילוו אתכם במציאת הפתרון שמתאים לכם

פניתך התקבלה,
נציגנו יחזרו אליך בהקדם

דן אנד ברדסטריט

פתרונות מידע גלובליים

צמיחה עסקית

הגנה עסקית

לשכת אשראי

פתרונות בהתאמה אישית

כתבות ומאמרים מקצועיים

כל הזכויות שמורות 2019 © דן אנד ברדסטריט ישראל