המדריך לטיק טוק לעסקים – כלי עוצמתי לחשיפה בסושיאל

יותר ויותר עסקים מוצאים את עצמם מתעדים את תהליכי העבודה עם חצובה ורינג, יוצרים סרטונים קצרים שמשקפים את הפעילות העסקית, מציפים המלצות של לקוחות, משתפים בטיפים מקצועיים ומנהלים חשבונות TikTok מרשימים, כדי להרחיב את המודעות והחשיפה למותג ולהניע מכירות באמצעות אחת מפלטפורמת שיתוף הוידאו המצליחות בעולם.
למה שווה לכם להשקיע בשיווק בטיק טוק?
TikTok הושקה בשנת 2016 ומאז היא לא עוצרת לרגע, משתדרגת ומפתיעה בפיצ’רים חדשים וההצלחה ניכרת בשטח. על פי אתר statista, ב-2022, TikTok הייתה האפליקציה שהורדה הכי הרבה ברחבי העולם.
אפליקציית שיתוף הווידאו הקצר הניבה 672 מיליון הורדות במהלך אותה שנה, וזאת לעומת אינסטגרם – עם 548 מיליון הורדות ו-WhatsApp עם -424 מיליון הורדות.
נראה שהאפליקציה ממשיכה לצבור תאוצה ומושכת אליה עוקבים חדשים מיום ליום, מה שמוביל להרחבת קהל היעד. האתר מדווח שנכון לינואר 2023, 21.5% ממשתמשי TikTok היו נשים בגילאי 18 עד 24 שנים, בעוד שגברים באותה קבוצת גיל היוו כ-17 אחוזים מבסיס המשתמשים של הפלטפורמה.
עבור מפרסמים, טיק טוק מהווה ערוץ נפלא לקידום אורגני שכולל אפשרויות לקמפיינים בתשלום, וחברות שהבינו את הפוטנציאל נהנות מאפיק שיווקי אפקטיבי להפליא, כשכל אחת מהן מוצאת את הנישה שלה בעולם התוכן הייחודי לה.
כמה דוגמאות:
ליגת ה-NBA, שנחשבת לליגת הכדורסל הבכירה של ארצות הברית וקנדה, ונחשבת לליגת הכדורסל הטובה בעולם, מפרסמת סרטונים של אימוני שחקנים המפזזים בריקודים על המגרש או משיבים לשאלות מסקרנות של מעריצים, נטפליקס משחררת פרומואים של תכנים שלה, כולל סרטוני “מאחורי הקלעים”, קמעונאית האופנה ASOS מציגה פריטים ולוקים להשראה, ומותג העוגיות Oreo יצר עבור הטיק טוק סרטונים משעשעים שמפיחים חיים בעוגיות הקרם.
ניתן לקדם תכנים בצורה אורגנית באמצעות פתיחת “פרופיל יוצר” או “פרופיל עסקי” ובנוסף, לקדם את הסרטונים שאתם סבורים שיניבו להם צפיות, עוקבים, לידים, באופן ממומן תוך כדי טירגוט קהל יעד ממוקד.
ראשית, עליכם להשיק חשבון עסקי או להמיר חשבון קיים לסוג חשבון זה שמאפשר גם לקדם בכסף וגם להוסיף לחצן לאתר וטלפון. כדאי לחשוב על מיתוג הפרופיל בדרך מעניינת תוך התאמת אסטרטגיה לקהל היעד ולהתחיל בכתיבת הביוגרפיה עם האני המאמין שלכם או מה אתם מציעים או לאילו תכנים עתידים להיחשף העוקבים.
איך תוכלו להשתמש בטיק טוק לתועלתכם ולהפיק ממנה את המירב מבחינה עסקית?
חשיפה של תכנים עסקיים במעטפת וידאו
צרו תוכן מותאם לטיק טוק – סרטונים קצרים שיוכלו להביע את היכולות של השירות או התכונות הבולטות של המוצר.
כדאי להחליט על הקונספט האם זה יהיה ערוץ מצחיק, שיעסוק בחידושים, האם יוביל אותו הפרזנטור של העסק או דמות שתהיה מזוהה עם הפעילות בטיק טוק, אלה יהיו סרטוני אווירה או בסגנון HOW TO? מומלץ ליצור תמהיל מגוון ותוכנית עבודה וכן להעלות סרטונים בשעות שיא הרלבנטיות לקהל היעד. הוסיפו תמיד האשטגים רלבנטיים לעולם התוכן ולקהל היעד בעברית ובאנגלית. אפשר לשאוב השראה ממותגים דומים דרך For You ו-Discovery בפלטפורמה וגם לעקוב כך אחר הטרנדים העכשוויים ובמיוחד לחפש כאשר מוסיפים סאונד קטעים מוסיקליים ויראליים.
יצירת תוכן וידאו לטיק טוק מחייבת צילום לאורך כשיש שלל אפשרויות עריכה בתוך הטיק טוק עצמו או באפליקציה בילד אין בשם capcut לבחירת פילטרים, הוספת אפקטים, סטיקרים, תזמון מלל, שינוי קול ובחירת מוסיקה.
שיתופי פעולה עם משפיענים
למשפיעני הטיק טוק כוח רב בתיוג שלכם או בשיתופי פעולה אסטרטגיים, שיוכלו להביא לכם עוקבים חדשים או הפניות. ניתן לאתר מובילה דעה שמתאימים לאג’נדה או לפרסונה הצרכנית של המותג ולחשוב על הדרך הכי טובה שבה הם יוכלו לייצג אתכם באמצעות הפקת סרטונים משותפים – עם המוצרים שלכם או דרך המחשה של השימוש בשירות המקצועי שלכם. אגב, סרטוני הדרכה פופולאריים מאוד והאלגוריתם אוהב לקדם אותם, כולל למשל שאלות – תשובות, הדגמות. ניתן גם ליצור דואטים עם יוצרים – תוכן שעובד טוב ביחד.
מודיעין עסקי תחרותי
בדקו איך המתחרים שלכם מנהלים את הטיק טוק שלהם, מי עוקב אחריהם, כמה צפיות הסרטונים מקבלים ובאיזו אסטרטגיה הם בחרו – האם אישית דרך פנים למותג או דרך משפיענים ואיך אתם יכולים לבדל את הפעילות שלכם בהשוואה לפעילות שלהם. התייחסו לנתוני השימוש שלכם על מנת לעקוב אחר ביצועים ולבצע אופטימיזציה בהתאם ובעיקר צפיות בסרטונים, שיעור צמיחת העוקבים, מה היו הסרטונים הנצפים ביותר, זמן צפייה ממוצע.
העלאת קמפיין שיוביל לאתר או לאיסוף לידים
צפיות ועוקבים בהחלט יכולים ביחד ליצור אפקט חיובי בהשרשת מסרי המותג והטמעת הפעילות העסקית, אבל רוב הסיכויים שבשלב מסוים תרצו לבצע קידום ממומן. החליטו באיזה סוג קידום מדובר – יותר צפיות, יותר עוקבים, קבלת פניות ולאן יפנה הקמפיין – דף נחיתה ייעודי ממוקד, אתר החברה, טופס יצירת קשר ונסו להפיק בקביעת התקציב והפילוח את המיטב באמצעות פנייה ממוקדת לקהל יעד אסטרטגי והצעה מכירתית שאי אפשר לסרב לה שגם מותאמת לאופי הקהל, גילאים, תחומי עניין, שמגיע מהטיק טוק שלכם.
טיק טוק הוא כלי שיווקי עוצמתי וגם אם בעבר הוא נתפס כפלטפורמה לילדים, היום הנתונים מצביעים בבירור על קהל יעד רחב, מגוון, חשיפה גבוהה באמצעות סרטונים קצרים שיעלו את החשיפה ואת המודעות לעסק שלכם, ולכן שווה מאוד להשקיע בה.
בהצלחה!
מלאו את הפרטים ומומחי דן אנד ברדסטריט
ילוו אתכם במציאת הפתרון שמתאים לכם
הפרטים התקבלו
תודה שנרשמת לשירות המידע של dunsguide.

נציגנו יחזרו אליך בהקדם
דן אנד ברדסטריט
פתרונות מידע גלובליים
צמיחה עסקית
הגנה עסקית
לשכת אשראי
פתרונות בהתאמה אישית
כתבות ומאמרים מקצועיים

כל הזכויות שמורות 2019 © דן אנד ברדסטריט ישראל