10 כלים שיעזרו לכם בתכנון אסטרטגיה שיווקית

כיצד תדעו באילו ערוצים לקדם? מה הם המסרים החשובים ביותר שיביאו אליכם את הלקוחות ויצרו עבורכם יתרון תחרותי מובהק בשווקים? כמה תקציב להשקיע בכל מסע פרסום ואיך למדוד את התוצאות ולבצע אופטימיזציה כדי להעלות חשיפה?
תוכנית פעולה המבוססת על אסטרטגיית שיווק היא מפת הדרכים שלכם והדרך להסתכל מלמעלה וליישם בשטח לפי קהל היעד, בידול לעומת המתחרים וקידום המכירות באמצעות שיווק תוך עמידה ביעדים העסקיים.
כדי לסייע לכם לגבש תוכנית מנצחת, ישנם כלי תכנון וניתוח ומודלים שיכניסו אתכם למסלול הנכון בדרך להצלחה. לפניכם הכרות קצרה עם 10 כלים חשובים לבניית אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית:
SWOT לניתוח הסביבה העסקית
כדי לגבש אסטרטגיית שיווק רלבנטית, יש להבין היטב את הסביבה העסקית ותנאי השוק.
כאן נכנס לתמונה מודל ה-SWOT המבוסס על ראשי התיבותStrength, Weakness, Opportunity, Threat.
חוזק עוסק ביתרון התחרותי של החברה, חולשות – נקודות התורפה ביחס לשוק ולמתחרים, הזדמנויות – מה יכול כרגע לעזור לנו לקדם את המותג או העסק. למשל, בקורונה עם המעבר לעבודה וללמידה מרחוק חברות יצרו פורמטים דיגיטליים לקורסים שעד כה התקיימו רק פיזית. איומים – מה ומי עשויים להכשיל אותנו במשימה.
מענה על השאלות הללו וניתוח ה-SWOT מסייע בקבלת החלטות מושכלות. למשל, בקמפיינים לאוכלוסיית יעד שהמתחרים טרם קידמו עבורה מסרים, כאלטרנטיבה ל”חולשה” כמו מחיר גבוה – מדגישים שירות מהיר, משווקים במרץ בתקופה בה המתחרים פחות מפרסמים במדיה וכדומה.
לחצו כדי לעצב SWOT דרך אתר canva.
פילוח RFM להבנת צרכי הלקוח
חלק בלתי נפרד מתכנון אסטרטגיית שיווק במיוחד בזירת האיקומרס הוא ניתוח דפוסי ההתנהגות של הלקוחות. פילוח RFM מתייחס לראשי התיבות: Recency) – כמה זמן עבר מאז הרכישה האחרונה של הלקוח, Frequency כמה קניות הלקוח ביצוע ו- Monetary באיזה סכום סה”כ הוא קנה.
הניתוח עוזר מאוד ביצירת שיווק פרסונאלי לפי סגמנטים של צרכנים, אילו הטבות להציע להם שמבוססות על ההעדפות הרכישה שלהם, כיצד להחזיר אותם לבצע קנייה (באמצעות מבצע בהתאמה אישית), איך ניתן להעלות את סך הקנייה הממוצעת או את תדירות הרכישות. לחצו- כלי לדוגמא לניתוח RFM.
בניית תוכנית שיווק עם Monday marketer
כלי נהדר ליצירת מפות דרכים וניהול הנכסים הדיגיטליים כולל שיתוף בעלי תפקידים וצוותים. הפלטפורמה מספקת במה וויזואלית לניהול התהליכים השיווקיים כולל טמפלטים לתוכנית שיווק שנתית, גיבוש תקציב, הגדרת יעדים ומדדים למדידה. לחצו- לאתר Monday.
google analytics לשיווק מותאם
היום בשיווק דיגיטלי כאשר בונים אסטרטגיה קשה להפיק מסקנות מבלי להתבסס על הנתונים שמתקבלים ב- google analytics.
באמצעות קוד מעקב ששותלים באתר, ניתן לעקוב בכלי הניתוח אחר אופי המשתמשים, פעילויות באתר (משך זמן, אחוזי נטישה, באילה תכנים הם מתעניינים).
אפשר לחלץ תובנות בנוגע לקהל היעד, ההתנהגות של הקהל, כיצד הקהל הגיע לאתר ובהתאם לכך לתכנן אסטרטגיית שיווק להגברת תנועה, העלאת משך השהייה באתר, ביצוע מונטיזציה. לחצו – Google Analytics.
Google Trends לשיווק לפי מגמות
כלי נוסף מבית היוצר של גוגל הוא גוגל טרנדס הבוחן את הנושאים הפופולאריים או ביטויי החיפוש המובילים בכל מדינה, כולל מגמות יומיות, חודשיות, שנתיות כדי שתדעו מה אנשים מחפשים ובהתאם לכך גם תתאימו את המסרים, אופי הפעילות השיווקית לטרנדיים המקומיים והעולמיים לפי שוק הפעילות.לחצו – Google Trends.
BuzzSumo לשווק לפי מה שפופולארי
פלטפורמה שעוזרת לגלות את המעורבות והתוכן הרלבנטי לעולם התוכן שלכם כולל ניטור מדיה וחקר משפיענים, מעקב אחר חדשות בתחום, קמפיינים מצליחים, מה הכי פופולארי בכל תחום כולל ניתוח התכנים. לחצו- BuzzSumo
מודל חמשת השלבים של לאפלי ומרטין לבניית אסטרטגיה
במסגרת מודל זה תוכלו לשאול חמש שאלות מפתח, כדי לפתח אסטרטגיית שיווק ברורה: מהי השאיפה המנצחת שלנו (למה היינו רוצים להגיע, מהי המטרה בתהליך השיווקי), איפה נשחק (באילו פלטפורמות, שווקים וקהלים למשל), איך ננצח (דרכים לכך שהשיווק יהיה אפקטיבי), אילו יכולות חייבות להיות לנו כדי לנצח (קמפיין טוב, פרזנטור מעניין, מבצע או הטבה) ואילו מערכות ניהול נדרשות כדי לעקוב אחר ההתקדמות בדרך לניצחון (כלים טכנולוגיים לבקרה ומעקב ואופטימיזציה).
לחצו ליצירת טמפלט לצוותי שיווק.
Surveymonkey– סקר בעקבות צרכי הלקוח
פידבקים של לקוחות יכולים לסייע לכם לתכנן את אסטרטגיית השיווק. Surveymonkey הוא אתר ליצירת סקרים מקוונים לאיסוף משובים והצעות מלקוחות.
ניתן ליצור שאלות פתוחות או סגורות ואת הסקר משגרים ללקוחות דרך הרשתות החברתיות, קישור או במייל. היתרון המשמעותי הוא שניתוח תוצאות הסקר מתבצע בזמן אמת ובהתאם לתוצאות אפשר לגבש החלטות שיווקיות המותאמות לצרכים ולהעדפות של לקוחותיכם. לחצו ל- Surveymonkey.
Market research – המומחים מבצעים את המחקר עבורכם
זירת הפרילאנסרים הבינלאומית Fiverr מציגה מאגר של ספקים המציעים שירותי חקר שוק תחת Market research. הם יוכלו לבצע עבורכם מחקר שוק ומספק נתונים וניתוחים לגבי הלקוחות והמתחרים בתעשייה וכך לסייע לכם לקבל החלטות אסטרטגיות נבונות.
אנשי המקצוע בזירה מציעים שירותים כמו תובנות של מגמות שוק, פילוח שוק, ניתוח SWOT ועוד. לחצו- Fiverr.
ארגז הכלים לשיווק ומכירות שאי אפשר בלעדיו
מעוניינים לקבל מידע אמין ועדכני על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם? ל- d&b יש עבורכם מערכת מתקדמת המתבססת על מאגר מידע עצום, שבעזרתה תוכלו למקסם את תהליכי השיווק והמכירות שלכם ולאתר לקוחות חדשים.
המערכת כוללת מידע על יותר מ-1.8 מיליון חברות ועסקים בישראל כולל טירגוט ופילוח מדויקים, מידע קריטי על מתחרים, פרטי קשר של אנשי מפתח בחברות – כל המידע שאתם צריכים לאסטרטגיה שיווקית מנצחת! לחצו לפרטים.
מלאו את הפרטים ומומחי דן אנד ברדסטריט
ילוו אתכם במציאת הפתרון שמתאים לכם
הפרטים התקבלו
תודה שנרשמת לשירות המידע של dunsguide.

נציגנו יחזרו אליך בהקדם
דן אנד ברדסטריט
פתרונות מידע גלובליים
צמיחה עסקית
הגנה עסקית
לשכת אשראי
פתרונות בהתאמה אישית
כתבות ומאמרים מקצועיים

כל הזכויות שמורות 2019 © דן אנד ברדסטריט ישראל