עסק קטן? החשיבות הגדולה של התכנית העסקית

תכנית עסקית הכוללת אסטרטגיה ברורה של העסק ותכנון הפעילויות השיווקיות היא כבר מזמן נחלתם של עסקים קטנים. כיום, עסק מתחיל צריך להגיש תכנית עסקית כדי לקבל אשראי מנותני אשראי, ועסק שמעוניין להכניס משקיעים צריך גם הוא להראות באופן מפורט מדוע כדאי למשקיע להיכנס לעסק. הסיבות להכנת התכנית לא מסתיימות רק בהכנסת משקיעים אפשריים או קבלת אשראי, תכנית עסקית ריאלית ומוקפדת יכולה לשמש כמצפן עסקי ולעשות את ההבדל בין עסק כושל לעסק מצליח. הנה כמה סיבות שיסבירו לכם מדוע כבעלי עסק קטן הכרחי עבורכם להכין תכנית עסקית אסטרטגית ושיווקית:
- דע מאין באת ולאן אתה הולך
לפעמים, כל מה שצריך כדי להצליח הוא קביעת מטרות ברורות ומוחשיות, והדבר נכון גם בעולם העסקים. חשוב להגדיר מטרות ריאליות בתכנית, כאלה שמתכתבות עם הענף, העסק והמציאות העסקית בה אתם פועלים. תחקיר מקיף יוכל לתת לכם מידע שבאמצעותו תוכלו להעריך מה ריאלי עבורכם ומה לא. המטרות הריאליות ייצרו לכם תבנית עבודה שבעזרתה תוכלו להתקדם לעבר הגשמת המטרות העסקיות של העסק.
- תקבעו מדדים ותיעזרו בכלים טכנולוגיים לאיסוף וניתוח מידע
במסגרת התכנית ולאחר התחקיר המקיף שביצעתם, קבעו יעדים כמותיים מוגדרים, גם ברמת ההכנסות, ההוצאות והאיזון הכלכלי בתזרים המזומנים, וככל האפשר, גם ברמה השיווקית. כלומר, נתחו ככל האפשר את האפקטיביות של המהלכים השיווקיים שלכם.
- אל תתפזרו, תתמקדו!
לרוב, לעסקים קטנים אין את הפריבילגיה לבצע טעויות עסקיות משמעותיות, ולכן, נסו להתמקד במוצרים ובקהל הלקוחות שיסבו לכם את הרווח הגדול ביותר. זה לא שאסור לכם לנסות דברים חדשים, אפילו רצוי לבצע התאמות למציאות העסקית הקיימת ולתכנן כבר בתכנית את הצעדים העסקיים הבאים שלכם, אבל כדאי להישאר ממוקד, להתמחות ולהתמקצע במה שיכול בסבירות הגבוהה ביותר להסתבר כהשקעה והמיקוד הנכון עבור העסק שלכם. בתכנית שלכם צריך להשאיר מקום לגמישות, אבל היא צריכה לשמש כאמור כמצפן שקובע את המיקוד העסקי שלכם ואת הכיוון אליו אתם צועדים.
- בידול
יש שתי אפשרויות מרכזיות לבידול. הראשונה היא במוצרים מיוחדים – ברמת המוצר הנמכר או בחוויית המכירה, והשנייה היא באמצעות מחירים אטרקטיביים. בעולם שבו יש תחרות כה עזה, חשוב לבצע עבודת תחקיר וכתיבת תכנית עסקית ברורה ומנומקת המתייחסת לענף בו אתם פועלים ולמתחרים שלכם. עבודת ההכנה הזאת חשובה לכם כדי שתוכלו ליצר יתרון על המתחרים שלכם מאחר וכידוע, מידע שווה כוח. לסיכום, יצירת הבידול תעניק לכם בולטות שעשויה לגרום לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם להתעניין בכם ולרכוש את המוצרים שאתם מוכרים.
אז אם אתם מתכננים לפתוח עסק, או שאתם כבר מפעילים עסק קטן, כדאי מאוד שתהיה לכם תכנית עסקית שנכתבת לא רק בשביל הפרוטוקול, אלא כזו שנעשית אחרי עבודת הכנה מוקפדת, תחקירי עומק, וכזו שתוביל אתכם להחלטות הנכונות בכל הצמתים העסקיים המרכזיים של העסק שלכם.
מלאו את הפרטים ומומחי דן אנד ברדסטריט
ילוו אתכם במציאת הפתרון שמתאים לכם
הפרטים התקבלו
תודה שנרשמת לשירות המידע של dunsguide.

נציגנו יחזרו אליך בהקדם
דן אנד ברדסטריט
פתרונות מידע גלובליים
צמיחה עסקית
הגנה עסקית
לשכת אשראי
פתרונות בהתאמה אישית
כתבות ומאמרים מקצועיים

כל הזכויות שמורות 2019 © דן אנד ברדסטריט ישראל