מודיעין עסקי | דן אנד ברדסטריט
הגנה עסקית
צמיחה עסקית

מודיעין עסקי

שירות מודיעין עסקי של דן אנד ברדסטריט מסייע לכם להימנע מסיכונים בהתקשרות עם חברה ומעניק לכם את האפשרות לזהות מבעוד מועד הזדמנויות עסקיות.

אף אחד לא אוהב להיות מופתע משינויים, בעיקר מכאלו שחלים בחברות שנמצאות בקשר ישיר אתכם ויכולים להשפיע עליכם באופן ישיר. לכן, דן אנד ברדסטריט שומרת אתכם מעודכנים בכל מה שקורה בחברות אלה, החל משינוי ביכולת הפירעון, צ’קים חוזרים, פיגורים, חשבונות מוגבלים, תביעות וכדומה, ומעבירה לכם עדכונים שוטפים בזמן אמת, ישירות לתיבת המייל שלכם.

מודיעין עסקי בישראל

אנחנו פשוט לא יכולים להרשות לעצמנו שלא לדעת.

נדב קהת , מוראל תעשיות גבס בע"מ

בעלי עסקים וספקים: מודיעין עסקי על חברות כך תמנעו עקיצה והונאת כספים

אילו אינדיקטורים מצביעים על חשש להונאה? כיצד מודיעין עסקי יכול לסייע ולהפחית משמעותית את הסיכוי להיעקץ? ואיזה מידע על חברות וספקים יכול לעזור לנו להבין האם יש סכנה בהתקשרות עם לקוח שיכול להונות אותנו? יפה פנט, מנהלת מחלקת מודיעין עסקי בחברת דן אנד ברדסטריט, מעניקה מספר טיפים שיכולים למנוע מאי נעימויות ועד התרסקות כלכלית.

מהו עוקץ “קלאסי”?

שיטת העוקץ הקלאסית מתנהלת באופן הדרגתי. השלב הראשון הוא בדרך כלל שלב בניית האמון בו הנוכל מבצע רכישות קטנות מהספק ומשלם עליהן בזמן. לאחר מכן מתחיל הנוכל לקנות בכמויות גדולות יותר ומשלם בצ’קים דחויים. כמו שעון חול, הנוכל יחלק לכל ספקיו צ’קים לתאריך מסוים שבו לא יהיה כיסוי בחשבון, צ’קים יחזרו, הטלפונים שלו ינותקו או לא יהיו זמינים, ואם הוא החזיק מחסן שבו אגר סחורה, תהיו מוכנים לכך שהמחסן יינטש ויהיה מאוד קשה למצוא את אותו נוכל שכבר נעלם מעל פני האדמה, עד שיצוץ בעקיצה הבא.

איזה מידע יצביע על סיכון קיים?

“כשמישהו שלא מתמחה בתחום מסוים מתחיל לרכוש סחורה מכל מיני ספקים זה מעורר אצלנו סימני שאלה”, מסבירה יפה פנט, מנהלת מחלקת מודיעין עסקי בחברת דן אנד ברדסטריט, אשר מסוגלת להעניק מידע על חברה ואנשי עסקים ישראלים בכל תחומי העיסוק במשק הישראלי, “המידע זורם אלינו ומציף חשיבה ומעקב אחר הפעולות הכלכליות של אותם אנשים.

מרגע שהמידע הגיע אנחנו מנתחים אותו ובודקים עבור הלקוחות שלנו אלמנטים אותם הם מבקשים לדעת. זה יכול להיות איתנות פיננסית, בדיקת חשבונות ושיקים מוגבלים, מידע כללי על החברה, דו”ח חברה, רישום שעבוד ברשם החברות, תביעות משפטיות ועוד מגוון בדיקות שמעניקות אינדיקציות נוספות, כאלה שעוזרות לנו להמליץ ללקוחות שלנו אם לעשות עסקים עם האדם הזה, או שלא”.

איך תזהו שיטות נוכלות?

הרבה פעמים הנוכל יקנה מכל הבא ליד ויעדיף לקנות משטחים שלמים מהם ניתן להיפטר בקלות יתרה. הוא יכול לקנות מוצרי מזון מגוונים, מוצרי חשמל, טקסטיל, גם מסכות וכפפות וכו’ אותם הוא ימכור במחיר מציאה לבעלי עסקים המחפשים לקנות סחורה במחירים נמוכים. לספקים שיחשדו ושישאלו מדוע הוא קונה מוצר שנראה שאינו קשור למוצרים אחרים שהוא קונה, או לתחום עיסוקו, הוא יתרץ תירוצים מגוונים ושקריים על תרומות, ניסיונות להיכנס לתחום וכו’.

לדברי פנט, גם בתקופת הקורונה נרשמו לא מעט מקרים של עוקץ או ניסיונות הונאה כאלה ואחרים, מאחר והרבה אנשים עסקו בקניה ומכירה של מוצרים שבדרך כלל הם לא עוסקים בהם, וכך ספקים נתקלו בלא מעט לקוחות חדשים, ואם הם לא ביקשו ואספו מודיעין עסקי מקיף על הלקוח החדש, הם חשפו עצמם לסיכון, כאשר עבור חלקם היה מדובר בחשיפה שהובילה לפגיעה כלכלית לא פשוטה, “יש לנו סנסורים לזיהוי מאפיינים להתנהגות שכזאת הכוללות תרמיות והונאות. מאחר ומדובר בפעילות מתמשכת ומדורגת, אנחנו לא מתריעים מהיום הראשון, זה תמיד מתחיל בגדר חשד ואנחנו מבינים שיש כאן אדם שצריך לעקוב אחריו, ובמקרים מסוימים החשד שמתחזק ככל שמגיע תאריך היעד של הצ’קים” אומרת פנט ומסבירה כיצד מחלקת המודיעין העסקי של דן אנד ברדסטריט אוספת נתונים שמסייעים לה להבין האם מדובר בנוכל, “בעוקץ כזה, מדברים עם אנשים מהשטח, מנסים להבין מתי הנוכל קנה סחורה וממי הוא קנה, מנסים להבין את סוג הסחורה וגם למתי הוא חילק צ’קים.

אם יש תאריך אחד משותף לכולם מבינים שזה תאריך היעד שבו כולם יחזרו. זה קצת כמו להרכיב פאזל מעוד ועד נתוני מידע שאנחנו אוספים במחלקה למודיעין עסקי ושמגיעים מכל מיני מקורות, מחברים עוד חלק ועוד חלק עד שהתמונה מושלמת ומלאה ואנחנו מבינים את המצב לאשורו”.

איך תמנעו מנוכלות?

לדברי פנט, לחברת דן אנד ברדסטריט יש יכולת לאסוף את המידע, לעבד ולנתח אותו, ולהגיע למסקנות המסייעות ללקוחות החברה לצמצם חשיפה כספית בפני אותו אדם שמתכנן תרגיל עוקץ או הונאה, “הלקוחות שלנו מגיעים ושואלים על ‘שחקנים חדשים’ ואנחנו יודעים לזהות באם יש בעייתיות בהתנהלות ה’שחקן’ החדש ולאחר הבדיקות שלנו אנחנו יודעים להמליץ אם לעשות את העסקה עם הגורם החדש או שלא. אנחנו יודעים לספק להם מידע שימנע מהלקוחות ליפול, או לפחות יגרום להם לצמצם את החשיפה הכספית שלהם. ככל שהפניות והבקשות לבדיקה מגיעות אלינו מוקדם יותר, כך אנחנו יכולים לעזור יותר. יש לנו מעקב וידע על כל חברה ועסק במשק הישראלי, יש לנו מאגר מידע של למעלה ממיליון חברות ועסקים.

24 שעות מרגע שחברה בע”מ נפתחת היא אצלנו במאגר ויש לנו מאגר שמתחזק מידע על כל עסק וחברה. לקוחות שלנו אשר בוחרים לעבוד עם ספק חדש יודעים שאנחנו יכולים לתת להם תמונה מקיפה ומיידית הכוללת דו”ח חברה, תביעות משפטיות קודמות נגד אותו ‘שחקן’ חדש, איתנות פיננסית, בדיקת חשבונות מוגבלים וכו’. אני אמנם לא יכולה לחשוף את כל היכולות שלנו, אבל אנחנו שם כדי לעזור ללקוחות שלנו וללוות אותם ממש יד ביד בעולם העסקי. במובן מסוים אני מרגישה שהלקוחות שלנו הם כמו שותפים שלנו ואני כאן כדי לעזור להם, והם כאן כדי לעזור לנו, וזה עובד מצוין בשטח ומונע חשיפה ועוגמת נפש כלכלית”.

אודות אופיר שמואל לכל הכתבות מאת אופיר שמואל
מוצרים נוספים
יצירת קשר

מלאו את הפרטים ומומחי דן אנד ברדסטריט
ילוו אתכם במציאת הפתרון שמתאים לכם

פניתך התקבלה,
נציגנו יחזרו אליך בהקדם

דן אנד ברדסטריט

פתרונות מידע גלובליים

צמיחה עסקית

הגנה עסקית

לשכת אשראי

פתרונות בהתאמה אישית

כתבות ומאמרים מקצועיים

כל הזכויות שמורות 2019 © דן אנד ברדסטריט ישראל

מתעניינים במודיעין עסקי ?
077-7298003