טרנדים וחידושים במכירות אונליין - Dun & Bradstreet
הגנה עסקית
צמיחה עסקית
29.01.23

טרנדים וחידושים במכירות אונליין

מאמרי מערכת
מכירות אונליין

זירת השופינג האינטרנטי לא מפסיקה לגדול והרגלי הקנייה המקוונים נעשים פופולאריים יותר. על פי אתר statista, ההכנסות בשוק המסחר האלקטרוני צפויות להגיע ל-4.48 מיליארד דולר ב-2023 וההכנסה הממוצעת למשתמש צפויה להסתכם ב-$1,019.00.
עסקים רבים מבינים שכדי לפרוץ לשווקים, להגדיל מכירות ולהעלות רווחים, כדאי להשקיע במכירות אונליין ועם התפתחות הטכנולוגיה – ניתן להבחין במגוון מגמות שצוברות תאוצה במסחר אלקטרוני. רוצים לקחת צעד אחד קדימה את הפעילות שלכם במסחר אלקטרוני בשנה הקרובה? לפניכם חידושים ובשורות שאסור לפספס:

“ראיתי באינסטגרם” – נפלאות המסחר החברתי
לפי The Future of Commerce, המכירות הגלובאליות דרך פלטפורמות מדיה חברתית נאמדו ב-992 מיליארד דולר שנת 2022, ותחזיות מצביעות על כך שמכירות המסחר החברתי יגיעו לסביבות 2.9 מיליארד דולר בארה”ב עד 2026.
פלטפורמות הסושיאל מדיה כמו פייסבוק ואינסטגרם נחשבות לערוצי קנייה מועדפים ולכן, חשוב ליצור חנות שתתממשק לרשתות חברתיות אלה כך שהמוצרים יזכו לייצוג אטרקטיבי במדיה החברתית וכן יתאפשר מעבר מהיר מהתמונות, הסרטונים בפוסטים ועד הסטורי לאתר עצמו. הרכישה אמנם מתבצעת טכנית באתר האינטרנט של בית העסק, אבל הרשתות מהוות את חלון הראווה שמניע לפעולה.
על פי סקר eMarketer, קרוב ל-71% ממשתמשי פייסבוק העולמיים רוכשים מהפלטפורמה לפחות חלק מהזמן. גם ב-TikTok ניתן לגלות ולהיחשף למוצרים ולכן כדאי להיות נוכחים גם בפלטפורמה זו בין אם בתיוג מוצרים ובין אם באסטרטגיית שיווק ומכירה באמצעות משפיענים.
מומלץ להרחיב את ריבוי הערוצים כדי להגיע לקהל צרכנים רחב יותר ולבנות אסטרטגיה רב ערוצית. בנוסף, ניתן לראות שימוש גובר במכירות בשידור חי (LIVE) של נציגים מהחברות שעולים לשידורים חיים כדי לספר על המוצר או השירות ולענות על שאלות רלבנטיות על מנת לעודד מכירות בזמן אמת.

למידת מכונה במסחר אלקטרוני
פרסונליזציה היא שם המשחק והתאמת חוויית הקנייה האישית בעלת השפעה קריטית על תהליך הקנייה באונליין. בין אם מדובר בחיפוש מתקדם ומשופר או המלצות בהתאמה אישית.
ML בתחום המסחר האלקטרוני מאפשרת לשפר את איכות ורלבנטיות החיפוש. הבינה המלאכותית למעשה לומדת את התנהגות המשתמשים על פי זרם מתמשך של נתונים וכך יכולה לדייק ולייעל את תוצאות החיפוש או את המלצות המכירה המבוססות על העדפות משתמשים או היסטוריית רכישה, נטישת משתמשים, ערך ההזמנה הממוצע ותדירות ביצוע ההזמנות. תובנות שיכולות להגדיל עסקאות באונליין.

שימוש בצ’אטבוטים כעזרים וירטואליים
הקשר עם הלקוח תוך כדי הקנייה יכול לעשות הבדל משמעותי והיום אתרי סחר רבים מתקשרים עם הלקוח באמצעות צ’אט בוטים חכמים, שיכולים לסייע ללקוח בעת בחירת המוצר, האיסוף לסל, הסליקה ולשפר את חוויית המשתמש.
התמיכה בלקוח מאפשר ללקוח להרגיש בטוח יותר מבלי לחץ כאשר האינטראקציה מאפשרת לו לקבל תשובות מהירות ומקלה על השימוש באתר. הצ’אט בוט זמין 24/7 ויכול לחסוך גם בכוח אדם מחוץ לשעות הפעילות.
חלק בלתי נפרד מתהליך החיפוש היום הוא המעבר לחיפוש קולי באפליקציה או באתר והמשתמש יכול לתאר טוב יותר את הפריט שהוא מחפש ולייצר אינטראקציה נטולת הקלדה.

קניות מקוונות במציאות רבודה
מגמה בולטת שצוברת תאוצה היא השימוש ב-AR – מציאות רבודה המהווה חוויה אינטראקטיבית תלת ממדית – בתהליך הקניות ומאפשרת למשתמשים לבדוק ולהתנסות בפריט וכך לגשר על הפער בין קנייה פיזית בעולם האמיתי לקנייה אינטרנטית.
למשל, התאמה של משקפיים לתווי הפנים או בחירת איפור מחמיא כאשר פיצ’רים אלה מאפשרים גם להצטלם עם הפריטים ולשתף חברים כדי לקבל חוות דעת נוספת.
בין הדוגמאות הבולטות ליישומי AR בקניות וירטואליות: IKEA Place שאפשרה לרוכשים למקם פריטים בבתיהם לאחר שצלמו את החלל בו הם מעוניינים לשלב את הפריט או Sephora Virtual Artist שמאפשרת לבדוק מראות איפור על הפנים.

 

אל תישארו מאחור. אמצעו את הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים שיעזרו לכם לשדרג את חוויית המסחר האלקטרוני ולמקסם ביצועים בשטח.

אודות hilateperdbisraelcoil לכל הכתבות מאת hilateperdbisraelcoil
בנוסף אולי יעניין אותך גם
נשמח להכיר מקרוב ולעזור גם לעסק שלך לצמוח
077-7298003
יצירת קשר

מלאו את הפרטים ומומחי דן אנד ברדסטריט
ילוו אתכם במציאת הפתרון שמתאים לכם

פניתך התקבלה,
נציגנו יחזרו אליך בהקדם

דן אנד ברדסטריט

פתרונות מידע גלובליים

צמיחה עסקית

הגנה עסקית

לשכת אשראי

פתרונות בהתאמה אישית

כתבות ומאמרים מקצועיים

כל הזכויות שמורות 2019 © דן אנד ברדסטריט ישראל