מביג דאטה לסמארט דאטה – הדרך שלך לקבל מודיעין עסקי מדויק

אם בעבר היה קושי מהותי להשיג מידע על פרטנרים עסקיים, לקוחות, ספקים ושותפים, במציאות של היום יש כמות עצומה של מידע אשר זמין באינטרנט וניתן להשגה בהקלקה אחת. אולם, הצפת המידע באינטרנט, ברשתות החברתיות ובעיתונות מקשה עלינו להבין מה נכון ורלוונטי עבורנו, ומה רמת האמינות של המידע, “אנחנו יודעים לקחת את המידע הגלוי ולהנגיש אותו ללקוח באופן מיידי, מתומצת ומדויק, כך שהוא יוכל לסייע לו באופן ניכר לקבל החלטות עסקיות נכונות”
האם בהכרח ביג דאטה הוא סמארט דאטה?
עידן האינטרנט והקדמה הטכנולוגית הובילו לכך שחיפוש מהיר בגוגל של ערך מסוים יכול להעניק מידע רב על אותו ערך בזמן קצר. לדוגמה, אם נזין במנועי החיפוש שם של חברה מסוימת וודאי נקבל עליה נתונים רבים, החל בנתונים שהחברה יזמה להפיץ באתר שלה או בעיתונות, דרך פרסומים לא תלויים שעולים ברשת כחלק מכרוניקה של אירועים, וכלה במידע המופץ על ידי גורמים בעלי אינטרס המנוגד לאינטרס של החברה. אם בעבר היה קושי להשיג מידע, כיום בהקלקה אחת אנחנו מקבלים כל כך הרבה מידע, מה שיוצר כמובן אתגרים אחרים. הצפת המידע מקשה עלינו להבין מה נכון ומה לא, איזה מידע מעניק תמונה מהימנה וחסרת אינטרסים, ואיזה מידע נראה אובייקטיבי אך למעשה הוא מידע מטעה, האם יש בידנו מספיק מידע או שמא ישנו מידע שלא נחשפנו אליו והוסתר היטב, וגם כמובן: להפריד מוץ מתבן, כלומר להפריד עיקר מטפל, ויש המון מידע תפל ברשת, “מהפכת הביג דאטה מתרחשת כבר למעלה מעשור והיא הביאה עמה בשורה חשובה בדמות מידע רב שזמין ונגיש לכל.
היום כל איש עסקים נכנס למנועי החיפוש ובאמצעות הזנת ערך מסוים או אפילו שימוש קולי נחשף להגיע למידע רב. אדם שעושה זאת צריך לשאול עצמו, האם המידע העסקי אמין? האם המידע על החברה מדויק? והאם המידע על איש העסקים מזוקק? כאן אנחנו נכנסים לתמונה”, מסביר אופיר שמואל, מנהל השיווק בחברת דן אנד ברדסטריט, “הלקוחות שלנו יודעים שאנחנו מסוגלים לקחת את הכמות העצומה של המידע הנמצא ברשת – ה’ביג דאטה’, ולהפוך אותו למידע חכם כך שבלחיצת כפתור הם מקבלים מאיתנו מידע עסקי מדויק, לעוס, מוכוון ומעובד”.
עד כמה חשוב לקבל מידע מהיר ומדויק ואיך מגיעים בכלל למידע הזה?
ובכן, אם בעבר היה לנו קשה להשיג מידע כלשהוא, היום יש יותר מדי מידע, והקצב השוטף של העבודה ועומס המטלות מקשות על מקבלי ההחלטות בחברות לזקק את המידע המתאים והחיוני מהבחינה העסקית, “תפקידנו כספקי מידע חכם ומדויק הוא לעזור למקבלי ההחלטות בחברות וארגונים לקבל החלטות מדויקות ומהירות. אנחנו דואגים לכך שכל בעלי תפקידים אשר צריכים לקבל החלטות עסקיות בחברה יקבלו מידע נגיש ומיידי שיעזור להם לקבל את ההחלטה העסקית הנכונה ביותר מבחינתם”, מסביר אופיר שמואל, שמתאר את השינוי הדרמטי המתרחש בעולם העסקי הגלובלי של השנים האחרונות, עולם בו המידע חייב להיות מתומצת, קצר, מדויק וכזה שיאפשר למקבלי ההחלטות לקורא לקבל החלטות עסקיות חשובות בזמן קצר, “הדרך שבה כולנו צורכים מידע השתנתה ומשתנה כל הזמן, ובעשור האחרון ישנו שינוי מהותי ודרמטי שכבר הפך לצורת עבודה נורמטיבית ושינה את עולם העסקים המסורתי.
חלק ניכר מהעבודה נעשית דרך המכשיר הנייד. אנחנו בסלולר מתחילת היום ועד סופו, זה אומר שאנחנו צורכים מידע לעוס, מזוקק, נגיש ומהיר שיודע לפגוש אותנו בכל מקום. לדוגמה, אנחנו בדרך ללקוח, לדון על עסקה כלשהיא, המנכ”ל, איש המכירות, הגורמים הרלוונטיים האחרים לעסקה, הם צריכים אינדיקציות קצרות ומתומצתות עם מידע קצר וספציפי, ולא דו”חות ארוכים ומפורטים, וזאת כדי לקבל החלטות נכונות בזמן אמת.
החכמה טמונה בזיקוק המידע
אם רוצים לקבל מידע על כמה חברות, איך מנהלים סיכונים והזדמנויות עבורם? תחפש עליהם מידע? זה לא לחפש על לקוח אחד, מה קורה אם יש לך 20-30 לקוחות, ואם יש לך מאות לקוחות? בשל סיבות אלו ואחרות אנחנו בדן אנד ברדסטריט התאמנו את עצמנו לאופן שבו עסקים צורכים את המידע באופן שוטף. מאספקת מידע עם ערמות של מסמכים עברנו לצורת דברור מידע עסקי באמצעות דו”ח מצומצם, מזוקק ותמציתי שניתן להשתמש בו באופן שמקנה תועלת מיידית, אינדיקציות ברורות ותובנות משמעותיות, והכל בזמן אמת. אנחנו מאפשרים למקבלי ההחלטות בעסקים ללמוד מי החברות, מה הן עושות, מי האנשים שמחזיקים וקשורים לחברות, את מי הן מחזיקות ומי מחזיק אותן, מה רמת הסיכון שלהן ואילו סיכונים והזדמנויות יש ברשימת הבעלויות. זה כמו נפט שצורכים אותו מזוקק, המידע הוא הנפט החדש”.
לדברי אופיר שמואל, חברת דן אנד ברדסטריט מסוגלת להוסיף לדו”ח מידעים ספציפיים המותאמים לרצונות הלקוח, החל בדו”ח חברה ומידע עסקי בסיסי על החברה, דרך בדיקות על חשבונות מוגבלים, חזרה של צ’קים ורישום שעבוד ברשם החברות, ועד תביעות משפטיות נגד החברה ואיתנות פיננסית, “כשעסקים רוצים ללמוד על עסקים אחרים, בין אם לקוחות קיימים או פוטנציאלים, בין אם מדובר בספקים שרוצים לרכוש מהם סחורה או ספקים שרוצים לספק סחורה לעסק, וכל דוגמה עסקית רלוונטית אחרת, אתם לא יכולים לעשות את התהליך מבלי לדעת מי נמצא בצד השני, מה מצב הפרטנר העסקי?
האם הוא נמצא בסיכון? מה הוא עושה בשגרה? מי האנשים שעומדים מאחורי העסק? אסור לסמוך על מידע חלקי כי אתם מעמידים את העסק שלכם בסכנה מיותרת. הדבר נכון בתקופות שגרה, וכל שכן בתקופות משבר וחוסר יציבות כלכלית בשווקים. כעת בזכות המערכות שלנו ניתן לסנן את ה’ביג דאטה’ תוך שניות ספורות למידע חכם שמעניק את היכולת לקבל החלטות עסקיות נכונות ושקולות יותר, ואפילו המלצה באם להיכנס לעסקה או שלא, וזאת על סמך שכלול הנתונים העסקיים של אותו גורם איתו אנו מעוניינים לבצע עסקה”.
מלאו את הפרטים ומומחי דן אנד ברדסטריט
ילוו אתכם במציאת הפתרון שמתאים לכם
הפרטים התקבלו
תודה שנרשמת לשירות המידע של dunsguide.

נציגנו יחזרו אליך בהקדם
דן אנד ברדסטריט
פתרונות מידע גלובליים
צמיחה עסקית
הגנה עסקית
לשכת אשראי
פתרונות בהתאמה אישית
כתבות ומאמרים מקצועיים

כל הזכויות שמורות 2019 © דן אנד ברדסטריט ישראל