שיווק עסקי בוואטסאפ – כל מה שחשוב לדעת לפני שמתחילים

אפליקציית המסרים המיידייםWhatsApp הפכה לפלטפורמה יעילה להפצת תכנים, מכירות ושמירה על קשרי לקוחות.
WhatsApp, שהושקה בינואר 2009, נרכשה ב-2014 על ידי פייסבוק תמורת כ-19 מיליארד דולר, שהוסיפה לה תכונות נוספות ושדרוגים והגדילה את קהילת המשתמשים.
על פי אתר statista, מספר משתמשי WhatsApp הייחודיים העולמיים גדל ב-22 אחוז מתחילת 2020 ומוערך להגיע השנה ל-2.26 מיליארד משתמשים. יותר מ-100 מיליארד הודעות נשלחות בכל יום בוואטסאפ ועל פי VentureBeat WhatsApp צוברת כ-500 מיליון משתמשים חדשים מדי שנתיים.
בשנת 2018 הושק WhatsApp Business – אפליקציה עסקית המציעה פיצ’רים ייחודיים לבעלי עסקים כמו כלי אוטומציה, מיון וקטלוג לקוחות ואפשרות לנהל את הכלי דרך מספר רב של משתמשים.
וואטסאפ ביזנס היא אפליקציה חינמית וניתן למנף את הפעילות העסקית והשיווקית דרכה במגוון דרכים. לפניכם רעיונות כיצד לעשות זאת בצורה אפקטיבית:
לפני שמתחילים – מגבים
את האפליקציה ניתן להוריד ללא עלות מחנויות Google Play ו-App Store. עליכם להחליט אם תשתמשו בוואטסאפ ביזנס בלבד או לצד וואטסאפ רגיל ובמידה ובחרתם לעבור לביזנס בלבד, עליכם לבצע גיבוי של כל הצ’אטים והמדיה של הוואטסאפ הרגיל.
שימו לב שישנם מכשירי טלפון עליהם ניתן לשמור שני כרטיסי SIM וכך לנהל וואטסאפ נפרד על כל מספר ושבוואטסאפ ביזנס ישנה אופציה להשתמש גם על מספר קווי.
בכל מקרה, עם רישום לאפליקציה יש לאמת את המספר אליו אתם רוצים לחבר את הוואטסאפ.
התכונות של וואטסאפ עסקי שאסור לפספס
פרופיל עסקי ממותג
לוואטסאפ עסקי יש מאפיינים שיעזרו לכם למתג את העסק ולשדרג את הפעילות העסקית בקלות.
ניתן ליצור פרופיל עסקי עם המידע החשוב ביותר כמו לוגו של החברה, אודות או ביוגרפיה של בית העסק, כך שמשתמש יוכל לשמור את הטלפון עם פרטי המותג וגם להעביר אותם כבר שמורים בדרך זו לאחרים.
אתם שולטים במיתוג העסקי שלכם בכתיבת השם והתיאור של הפעילות העסקית כולל אפשרויות להוספת כתובת פיזית, מייל ואתר האינטרנט של החברה על מנת שמשתמשים יוכלו לקבל מידע נוסף ולעבור מהוואטסאפ לאתר החברה וכדומה.
אוטומציה היא שם המשחק
כלי האוטומציה של וואטסאפ ביזנס חוסך לכם זמן ומשאבים וניתן ליצור הודעות בהתאמה אישית כמו – הודעות ברכה אוטומטית לכל מי שיוצר קשר, הודעת יציאה אוטומטית. למשל: “איננו זמינים כעת” או לציין מהן שעות הפעילות.
כך הלקוח ידע מתי הוא יכול לתקשר עם בית העסק וגם לקבל מידע נוסף על נכסים דיגיטליים כמו קישור לאתר, דף פייסבוק, קישור לפרופיל אינסטגרם וכדומה.
בנוסף, ניתן לבנות מאגר מוכן של תשובות אוטומטיות מהן ניתן לבחור את המענה המבוקש בהתאם לאופי הפנייה ולייצר צ’אט בוט שידע להציג את התוכן הרלבנטי או לשאול שאלות רלבנטיות ולהציג תשובות רלבנטיות לפי בחירת המשתמשים.
לקטלג את אנשי הקשר
וואטסאפ עסקי מאפשר לכם גם לסווג ולקטלג את אנשי הקשר לפי העדפות וסטטוס הפנייה.
כמו לקוחות בטיפול, מתעניינים שטרם קיבלו מענה וכך לנהל אתם ההתקשרות מולם. בדרך זו ניתן גם למצוא אנשי קשר בקלות.
חוויית קנייה דרך וואטסאפ ביזנס
וואטסאפ ביזנס מאפשר לייצר חלון ראווה של מוצרי או שירותי העסק כולל אפשרות לבצע רכישה דרך האתר המסחרי שלכם במידה וקיים אחד.
ניתן לייצר קישור ישיר לחנות בוואטסאפ ולהעביר למתעניינים וללקוחות ואף לצור קולקציות ואוספים של פריטים ולהשתמש גם במילים מניעות לפעולה כמו מבצע או כמעט אזל מהמלאי. האייקון של החנות יופיע בכל פנייה.
קישור לרשתות החברתיות
שימו לב שאתם יכולים להוביל משתמשים לוואטסאפ העסקי שלכם גם באמצעות הרשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם כולל לחצי הנעה לפעולה מובנים בפרופיל בדפים העסקיים וכן ביצירת קמפיינים ממומנים.
היכנסו לעריכת הפרופיל בדף הפייסבוק או בפרופיל האינסטגרם ובחרו לחצן וואטסאפ. כך יוכלו להגיע אליכם לקוחות פוטנציאליים מהרשתות. הוסיפו קישור ישיר לוואטסאפ גם באתר האינטרנט של החברה באמצעות תוסף ייעודי שבהקלקה פותח צ’אט וואטסאפ.
רשימות תפוצה וקבוצות וואטסאפ
מה ההבדל בין רשימת תפוצה לקבוצות? ברשימת תפוצה מייצרים הודעה אחת שנשלחת באופן אישי לכל משתמש וניתן כך לעדכן על מבצעים, הטבות, חידושים, לצרף קבצי PDF, לייצר סקרי דעת קהל, לשלוח מדיה.
עם זאת, שימו לב שאם המשתמש לא שמר את המספר באנשי הקשר שלו הוא לא יקבל את ההודעה.
בקבוצות ניתן לייצר דיון ואינטראקציה עם לקוחות לפי אופי הקבוצה. קבוצה שקטה בה רק המנהלים מעלים הודעות או קבוצה פתוחה בה מתקיים דיון עם המשתמשים.
חברות רבות יוצרות קבוצות ממותגות סביב עולם התוכן של החברה. למשל, אם אתם חברת אופנה תוכלו לפתוח קבוצה של טרנדים וטיפים לסטיילינג.
בעבר מספר המשתתפים בקבוצה היה מוגבל ל-256 אך וואטסאפ הכפילה את המספר כך שניתן היום לנהל קבוצות רבות משתתפים ולעקוב גם אחרי מי מהמשתתפים קרא ההודעה, עזב או אם יש מצטרפים חדשים לקבוצה.
העברת מסרים שיווקיים בסטטוס
הסטטוס של וואטסאפ המכונה גם הסטורי של וואטסאפ נשמר ל-24 שעות וניתן לשתול בו תמונות או סרטונים קצרים או לינקים לאתר או לדפי נחיתה ומכירה. מומלץ לשמור את הלקוחות כאנשי קשר במכשיר, כי אם הם גם ישמרו אתכם וייכנסו באופן יזום לסטטוס – הם יוכלו להיחשף לתכנים שאתם מעלים בסטטוס, להתעדכן ולהגיב ואתם תוכלו גם לעקוב מי צפה בסטטוס.
נפלאות הנתונים
באמצעות וואטסאפ ביזנס ניתן לבצע אנליזה כמו כמה הודעות נשלחו ונקראו. הסטטיסטיקה נמצאת בהגדרות עסקיות. על פי נתונים אלה תוכלו לגבש אסטרטגיה אפקטיבית יותר בנוגע לתכנים שמעניינים את קהל הלקוחות והמקושרים שלכם.
וואטסאפ לארגונים
כדי להשתמש בוואטסאפ עבור מספר משתמשים ניתן להיעזר בספק פתרונות עסקיים שיקשר עבורכם את הוואטסאפ למערכות שירות הלקוחות, CRM וכדומה. עבור ארגונים גדולים קיים API שמאפשר לשלוח כמות גדולה של הודעות. יש מספר סוגים של הודעות שניתן לשלוח. הודעת הפעלה שמאפשרת שליחת הודעה לאנשי קשר עד 24 שעות ולאחר שעברו 24 שעות ניתן להשיב לאיש הקשר רק באמצעות הודעות תבנית – הודעות אשר נוסחו מראש לפתיחה מחדש של ההתכתבות או יצירת התכתבות חדשה. כמו כן יש הודעות הפעלה אינטראקטיביות כמו לחצני תשובה או מענה אנושי בצ’אט.
היתרון הבולט של וואטסאפ ביזנס משותף הוא שניתן לתעד התכתבויות עם לקוח, כך שגם אם יש תחלופה של נציג הוא יודע היכן הסתיימה ההתקשרות עם הלקוח.
הכירו את המדיניות
קראו היטב את מדיניות העסקים והמסחר של WhatsApp Business כי במידה ומפרים אותה וואטסאפ יכולה להסיר את הגישה או להגביל את השימוש באפליקציה. על חשבון API עסקי עליו חלים כללים יותר מחמירים למניעת ספאם וכדי לשלוח דרכו הודעות על העסק לקבל הסכמה מאנשי הקשר לפני שהם מעבירים הודעה דרך הפלטפורמה.
וואטסאפ לעסקים היא אלטרנטיבה משתלמת לעסקים ונחשבת היום לחלק בלתי נפרד משירות הלקוחות ושמירה על קשר עם מתעניינים ולקוחות.
מלאו את הפרטים ומומחי דן אנד ברדסטריט
ילוו אתכם במציאת הפתרון שמתאים לכם
הפרטים התקבלו
תודה שנרשמת לשירות המידע של dunsguide.

נציגנו יחזרו אליך בהקדם
דן אנד ברדסטריט
פתרונות מידע גלובליים
צמיחה עסקית
הגנה עסקית
לשכת אשראי
פתרונות בהתאמה אישית
כתבות ומאמרים מקצועיים

כל הזכויות שמורות 2019 © דן אנד ברדסטריט ישראל