דן אנד ברדסטריט מפרסמת את סקירת ענף קבלנות תשתיות תחבורה
ענף תשתיות תחבורה הינו תת ענף של ענף התשתיות בכללותו בישראל, וכולל בעיקר פרויקטים של כבישים וכן פרויקטים הקשורים ברכבת, נמלי אוויר ונמלי ים.
הענף מושפע באופן ישיר מהחלטות התקציב של ממשלת ישראל. במהלך השנים האחרונות ניכרת מגמת הרחבה בפיתוח תשתיות המדינה, המקבלת ביטוי בעלייה משמעותית בהיקף ההשקעות בתשתיות הכלול בתקציב המדינה.
מאופי הפעילות של הענף, הרוב המוחלט של הלקוחות הינם מן הסקטור הציבורי, לרבות משרדי ממשלה, חברות ממשלתיות וכן רשויות מקומיות וחברות עירוניות. ההתקשרויות לביצוע הפרויקטים בעבור לקוחות אלה מתבצעים באמצעות הליך של מכרז תחרותי, בדרך כלל בשיטת תמחור של ‘תכנון-ביצוע’ (Design and Build). בין הלקוחות הבולטים בענף: החברה הממשלתית ‘נתיבי ישראל’ אשר גיבשה במהלך שנת 2016 תכנית עבודה רב שנתית (‘תכנית החומש’) לשנים 2017-2021, בהיקף כספי של כ-42 מיליארד ₪.
בדומה לענף הבניה, ענף התשתיות סובל מחסמי היצע, המגבילים את אפשרויות צמיחתו, בעיקרם: מחסור בכוח אדם, קרבה של הבנקים למגבלת האשראי הענפית והיקלעותם לקשיים של קבלני תשתיות אחדים (על רקע תמחורים בעייתיים ומרווחים נמוכים שנובעים מהטמעת שיטת Design and Build, ובשל צמצום משמעותי של האשראי לביצוע במערכת הבנקאית). יחד עם זאת, הממשלה ובנק ישראל החלו בבחינת צעדים ראשונים לטיפול בחסמי היצע אלה.
הסקירה תציג בהרחבה את ההתפתחויות בענף ואת השפעות הצעדים האחרונים על השחקנים ועל הפעילות הענפית כיום.
מלאו את הפרטים ומומחי דן אנד ברדסטריט
ילוו אתכם במציאת הפתרון שמתאים לכם
הפרטים התקבלו
תודה שנרשמת לשירות המידע של dunsguide.

נציגנו יחזרו אליך בהקדם
דן אנד ברדסטריט
פתרונות מידע גלובליים
צמיחה עסקית
הגנה עסקית
לשכת אשראי
פתרונות בהתאמה אישית
כתבות ומאמרים מקצועיים

כל הזכויות שמורות 2019 © דן אנד ברדסטריט ישראל